google-site-verification: google1f73e7d15a8630aa.html
شرکت آریان نگین ارگ به عنوان زیر مجموعه ی هلدینگ صبا میهن ارایه دهنده ی خدمات حرفه ای وتخصصی در صنعت ساختمان با رویکرد مطرح در ارایه ی خدمات بازاریابی وفروش وبرندینگ است .

در این خصوص باید گفت که نحوه ی چیدمان فروشگاه درمجتمع های تجاری ، مراکز خرید و … در واقع ارتباط آن فروشگاه با فروشگاه های دیگر و ارتباط هر یک با کل مرکز خرید را به نمایش خواهد گذاشت که حائز اهمیت ترین بخش در موضوع اجاره دهی به حساب می آید. کلیه مال ها و همینطور مراکز تجاری قدرتمند و بزرگ در حقیقت فرزندان خلف بازارهای سنتی ایران خواهند بود.

چیدمان فروشگاه درمجتمع های تجاری

در طی این سال هایی که گذشته است ما ایرانیان اینطور یاد گرفته ایم که به منظور دستیابی به موفقیت یک محدوده تجاری بزرگ و قلب اقتصادی یک شهر، می بایست در راسته بازار شروع به فعالیت کنیم. از این بین میتوان به راسته طلا فروشی ها، بازار کفاشان، چینی فروشان و … اشاره داشت.

چیدمان در بازارهای سنتی


این نکته را در خاطر داشته باشید که این راسته های بازار، در معماری بازارهای بزرگ ایران با نهایت دقت و اطلاع انتخاب شده اند؛ به عنوان مثال شروع بازار اغلب با طلا و جواهراتی بود که موجب جذب حداکثری مشتری به بازار شود و یا هیچ موقع بازار پارچه و لباس در کنار بازاری مانند مسگری قرار نمی گرفت، بخاطر این که این امکان وجود داشت که درصد آلودگی لباس ها را افزایش دهد.


امر چیدمان صنف ها و به وجود آوردن راسته بازارهای تخصصی، در حال حاضر خودش به علمی مستقل و حائز اهمیت تبدیل شده است تا بتواند در نهایت به طراحی و ساخت مراکز تجاری و خرید بزرگ منجر شود.

نکات مهم درچیدمان صنوف


چنانچه مجری اجاره دهی مرکز خرید، فروشگاه کفشی را در محلی قرار دهد، در ادامه مدیر مرکز می بایست تاثیر این نوع چیدمان را بر فروشگاه های اطراف آن و حتی ارتباط آن با محل های دیگر و کریدورها و … مورد تحلیل و ارزیابی خود قرار دهد.

در واقع نه تنها برای آن زمان خاص باید اینکار را انجام دهد، بلکه برای ۲ یا ۳ سال دیگر هم باید این کار را انجام دهد، بخاطر این که حضور این فروشگاه می تواند نقش بسیار پر رنگی در رفت و آمدها و حضور مشتریان در آن محل بازی کند و این خود موضوعی مهم و امری حیاتی در انتخاب دیگر فروشگاه ها در آن راسته به شمار می رود.


چنانچه مجری چیدمان فروشگاه درمجتمع های تجاری برای اجاره دهی هستید باید به تغییر اندازه یک فروشگاه یا ترکیب ۲ فروشگاه برای ایجاد فضای بیشتری اقدام نماید، شاید فضای خالی ایجاد شود که به منظور استفاده از آن منتظر خالی شدن فضای کوچک دیگری باشد تا آن ۲ را با یک دیگر ادغام نماید. لازم به ذکر است که در روند اجاره دهی به این کار گسترش فضا و یا تجمیع واحد تجاری نیز اطلاق می گردد.

درباره ی admin

یک پاسخ ارسال نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *