google-site-verification: google1f73e7d15a8630aa.html

مال های خرید در زمان بسیار کوتاهی به قطبی بزرگ و پدیده ای جهانی بدل شده اند که ریشه آن ها به بازارهای سنتی و قدیم یعنی جایی که مردم قادرند با مراجعه به صنعتگران و کشاورزان کالاهای خود را تهیه نمایند، باز می گردد. در حقیقت این مراکز فروش بزرگ تحت عنوان مال های خرید به فعالیت مشغولند و ما با آن ها آشنایی داریم.

تاریخچه مال های خرید

نقطه آغازین فعالیتشان در اوایل قرن ۲۰ بود و از آن زمان تا به امروز رشد بسیار زیادی را به خود دیده اند تا به صورت امروزی در شهر های بزرگ جهان جای خود را پیدا کنند.

این مال های خرید نه تنها به جایی به منظور خرید و پیدا کردن لوازم لازم تبدیل شدند، بلکه به جایی که فرهنگی خاص دارد و همه مردم با سنین گوناگونی پای بر آنها می گذارند و در تعامل و معاشرت با یک دیگر به منظور رفع نیاز هم دیگر هستند، تبدیل شده است.


جالب است بدانید که مال در زبان انگلیسی به معنی تفرجگان و استراحت گاه است . در واقع مال به معنای تفرجگاهی که مردم با هدف اصلی خود برای خرید مایحتاج خود است وارد آن شده و به تعامل و برقراری ارتباط با یک دیگر و فروشندگان می پردازند.

نقدی بر مال های خرید

با این وجود نقد هایی هم بر این مراکز غول پیکر وارد می آید. اغلب مال های تجاری تحت عنوان جایی شهرت یافته اند که فروشگاه های گوناگونی در یک ساختمان گرد هم آمده باشند، ولی برخی از این مال های بزرگ خرید در کنار فروشگاه های خود، از یک یا چند ساختمان و همین طور فضاهای بیرون از ساختمان نیز برخوردار خواهند بود.


از دیرباز تا کنون، همیشه هر زمان که یک مغازه در یک جای خوب که دسترسی مردم به آن ساده است، بنا می شد، با گذشت زمان در کنار آن مغازه و فروشگاه های دیگری نیز احداث می شد تا حجم مردمی که از آن مغازه اولی و اصلی استفاده می کنند را به سمت خود جذب کرده و احتیاجات دیگر آن ها را برآورده کنند. در واقع نکته اینجا بود که بعد ها و با گذشت زمان، دور آن مغازه یا فروشگاه پر از فروشگاه هایی می شد که به وسیله آن ها مرکز خریدی تشکیل می شد.

فرق مال های خرید با بازار های سنتی

فرق مجتمع تجاری  با بازار های سنتی در این است که در زمان راه اندازی این مراکز ، این ایده رو در نظر می گیرند که می بایست مکانی را انتخاب کنند که تعداد بسیاری از فروشگاه با توانایی عرضه کالاها و سرویس های مختلفی در آن وجود داشته باشد تا دیگر نیازی به مغازه و یا فروشگاه دیگری در آن محدوده احساس نشود.


طبق این تعریف که از مال خرید داشتیم، نخستین آن ها در سال ۱۷۸۵ تاسیس شد، شایان ذکر است که مال های خرید بیشماری در  شرکت آریان نگین ارگ به عنوان زیر مجموعه ی هلدینگ صبا میهن با خدمات دهی در حوزه ساختمان وایجاد مجتمع های تجاری (ارگ تجاری ،مجتمع تجاری ومسکونی جام الهیه،مجتمع تجاری ساری و…)در ساخت و راه اندازی این مال های تجاری  فعالیت داشته است.

درباره ی admin

یک پاسخ ارسال نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *